2017/10/26

A (nagy) német körút

Az idén méltó helyet foglalt el az utazási listánkon Németország. Minden város egy külön történet, és hogy mennyire beleszerettünk, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy már többször is felkerestük. Legyen akár csak egy rövid hétvége, (hisz 2-3 órás utazással már csodás helyekre érkezünk Linzből) vagy egy hét. Drezda, Nürnberg vagy Schwäbisch Hall után egy kicsit messzebbre terveztünk, az északi régióba. A körút név eredetileg több desztinációt rejtett volna magában, egész délről indultunk volna egyre északabbra, érintve a Mosel völgyében elterülő Cochem városát, az Eltz kastélyt, Monschau és Freudenburg varázslatos és egyedi hangulattal rendelkező városkákat, csakhogy párat említsek, de a listámon szerepel még Bad Münsterreifel ill. Münster is.
A kívánságlistám egyre inkább dagad, és minél több mindent látunk, rájövünk, hogy még mennyi mindent nem ismerünk.

Erre a kis utazásra invitállak bennetek pár kép erejéig.  :) Tartsatok velem!

Bamberg (lent) egy kedves bajor városka, melynek városmagja az Unesco világörökség listáján is szerepel. (magyar testvérvárosa Esztergom).

Bréma: egy szabad Hanza város. Régi vágyam volt ide eljutni,,, nem csalódtam. A főtere csodálatos a városháza épületével, fő nevezetessége mégis a brémai muzsikusokból álló szoboregyüttes, melyet többször is felfedeztünk Maxim legnagyobb örömére.

Bréma egyik legtöbbet látogatottabb helyszíne a Schnoor negyed, mely egymáshoz tapadó házacskáival kölcsönöz kedves hangulatot a helynek. A házak éttermeknek, galériáknak adnak otthont.

Schnoor negyedben található brémai muzsikusok szobra

Bréma főtere

Schnoor negyed

Bamberg legtöbbet fotózott épülete (balra), Erfurt (jobbra) a híres Krämerbrücke Európa leghosszabb, házakkal végig beépített és lakott hídja.

Egy kis őszi picnic a Krämerbrücke partján. :)

Erfurt hangulatos kis utcácska

Bréma főtere jellegzetes arculattal.

Bréma Schnoor negyed.

Stade városka. Egyik legszebb város, ahol valaha jártam. Némi hasonlatosság fedezhető fel Amsterdammal. A csatorna, a híd, a bicikli.... jól odaálmodott kellékei a városnak.. Imádtam.

Stade

Stade (balra) Bréma (jobbra)

Hamburg (balra) a híres Deichstrasse jellegzetes házacskáival. Erfurt (jobbra).

Hamburg

Stade

A híres Schwerin palota

Kilátás a balti tengerre (Jasmund Nemzeti Park) (balra). Schwerin palota (jobbra).

Rügen sziget egyik központja Stralsund városka főtere.
Északról a Balti-tenger, nyugatról a Knieper-tó és délről a Franken-tó határolja, ebből is látható hogy a város csaknem egy sziget, melyet csupán keskeny földnyelvek kötnek össze a szárazfölddel.
Történelmi városrésze a Világörökség része.

Maxim találkozása a Balti-tengerrel Binzben.

Sárkányeregetés. Ezt a sárkányt még a 3 évvel ezelőtti utazásunkkor vettük Texel szigeten Hollandiában. (Már akkor is rajongtam ezért a hűvös szeles tengerparti érzésért)
 Azóta őrizgetjük,, végre méltó helyén felavatva. :)

Binz,
 apartmanunkból egyenesen a tengerpartra vezetett a sétány.

Sellin Seebrücke, Rügen sziget egyik leghíresebb látványossága.

Jasmund Nemzeti Park

Egy erdőn át 3 órás séta után elértük a csodás Königsstuhl körüli világhírű krétasziklákat.

Kreideküste, avagy a fehér sziklák,, a látvány megérte a hosszú sétát.

Hamburg után választás előtt álltunk. Vagy Lüneburg, vagy Lübeck irányába vesszük az irányt. A választásunk Lüneburgra esett. (lent)

Stralsund főtere

Berlin (balra) Stade (jobbra)

Berlin és Európa egyik legimpozánsabb divatáruháza a Quartier 206.

Berlin Bikini hotel vagy 25 hours Hotel Európa 10 városában megtalálható szállodalánc. A design egyedi elemei abszolút szembetűnőek. A Bécsben található 25 hours Hotelről már egy korábbi bejegyzésben is olvashattok.