2017/02/11

Eclair & 25 hours hotel



Itt a fánk szezon. Ma már receptek tárháza áll a rendelkezésünkre ilyenkor februárban. Én ezúttal egy klasszikus eclair fánkot készítettem.. Egyrészt mert nagyon szeretem,, másrészt mert szerintem nagyon egyszerű elkészíteni,, és nagyon jól variálható külcsínben is... Higgyétek el, senki nem fogja elrontani. A február számomra természetesen nem csak a fánkról szól, hanem az utazásról is.. Ilyenkor már akár egy két plusz fokban is jó kimozdulni, akár egy hétvégére is, egy éjszakai ott alvással. Egy kis kiruccanás is feltölti a monoton hétköznapokat, addig amíg a szürkeség uralja a napjainkat. Rengeteg élményt rejt magában egy nem teljesen 48 óra is. Egy klassz szálloda, egy jó vacsi, vagy egy jó kulturális program,, vagy csak séta egy nem mindennapi megszokott közegben.. 
Kinek mi okoz örömet,, nekem igazából minden így egyben. Ha utazom,, nagy hangsúlyt fektetek a szálloda kiválasztására is, ami számomra nagyon fontos, hogy legyen benne valami plusz, valami más, ez nekem legtöbbször a design. Így esett a választásom a bécsi 25 HOURS HOTEL-re. A szobák falait különböző cirkusz jelenetek díszítik, erről mutatok be pár képet. Ha Bécsben szállnátok meg, jó szívvel ajánlom a hotelt, ami a belváros szívében található







Klasszikus ECLAIR FÁNK

Tészta:
250 ml víz
60 g vaj
150 g liszt
3 tojás
csipet só és cukor 

Töltelék:
250 ml tejszín
3 evőkanál cukor
2 lapzselatin

Dekoráció:
Puncs vagy csoki (fehér) glazúr



Elkészítés:

A felkockázott vajat, vizet, sót, cukrot közepes lángon forraljuk fel. Szitáljuk bele a lisztet és addig kevergessük (3 perc) amíg egy jól dolgozható masszát kapunk ill. amíg el nem válik az edény falától. Ezután vegyük le a tűzről és üssük bele a tojásokat. Újra keverjük jól el, amíg az egész tésztánk összeáll. Hagyjuk kihűlni, majd töltsük bele egy habzsákba. Én egy nagyobb csillag formájú kinyomot használtam. Sütőpapírra nyomjunk kb babapiskóta nagyságú csíkokat. 20 percig süssük, előmelegített sütőben 200 fokon. 
Ez idő alatt a tejszínt verjük fel 3 evőkanál cukorral, majd öntsük hozzá a feloldott lapzselatint. (Feloldott lapzselatin = a zselatin lapokat 10 percig hagyjuk hideg vízben, kicsavarjuk, és kis lángon egy lábasban feloldjuk)
A tejszínt is habzsákba töltjük, és a kicsit kihűlt félbe vágott fánkok alsó felére szép csillag formákat nyomunk. A fánkok felső felére kerülhet színes glazúr is. 







25 Hours hotel Bécs







A szobák jellemzője, a cirkuszi jeleneteket időző faldekoráció 




7. emeleti lakosztály, teljes panorámás. Kilátás a bécsi múzeum negyedre. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése